Begeleiding individueel

Bij individuele begeleiding staat de persoonlijke situatie van de cliënt voorop. Waar en wanneer heeft hij of zij hulp nodig? Gewoon thuis, wellicht op school of misschien juist tijdens het sporten? Wij inventariseren samen met u welke begeleiding het beste past. Vervolgens werken wij aan verschillende doelen tegelijkertijd. Zoals het compenseren van de beperkingen, het verbeteren van de eigen vaardigheden en het zelfstandiger handelen in het dagelijks functioneren. Als een cliënt een activiteit uitvoert, kijken wij welke hulp er nodig is. De één krijgt een steuntje in de rug bij het plannen en het organiseren, de ander juist bij de uitvoering van de activiteit zelf.

Succeservaringen

Het belangrijkste is dat een cliënt veel succeservaringen heeft. Want dat bevordert het zelfvertrouwen en nodigt uit tot het zetten van nieuwe stappen. In een persoonlijk begeleidingsplan noteren wij bij elke cliënt aan welke doelen we werken, de acties die we ondernemen, hoe de uitvoering ervan in de praktijk gaat en wat voor soort begeleiding we geven. Na enkele maanden evalueren we de vorderingen. En aan de hand daarvan passen we het persoonlijk begeleidingsplan weer aan.